close

Avicii第二彈,覺得這首歌的歌詞看起來還真的頗像詩啊,滿喜歡這種風格的。

最後的節奏真是特愛!

 

 

You can be the potter
你可以當一位陶藝家
I'll be the clay
那我就是你塑造的陶土
You can be the blacksmith
你可以當一位鐵匠
And I'll be the blade
那我就是你打造的鐵片
You can be the poet
你也可以當一名詩人
And I'll be the song
而我成為你輕哼而出的歌曲
You can be the sunlight
或你可以成為那太陽的光芒
And I'll be the dawn
我就會是你破曉的第一道曙光

 

You、Be、Love
當你、成了、愛
I will be your lover
那我就是你的戀人
I will be your lover
成為你的戀人

You、Be、Love
你、成了、愛
I will be your lover
那我就是你的戀人
Love you like no other
愛你愛的前所未見

 

I will be your compass
我將成為你的指北針
If you'll be my north
如果你願意當我的北方
I will be your sailor
我將成為你專屬的水手
If you'll be my shore
如果你也成為我專屬的岸邊
You can be the gravity
你可以是那地心引力
I'll be the fall
而我向你墜去
You can be my everything
你啊,可以是我所有的一切
And I'll be your all
而我也會是你的整個世界

 

You、Be、Love
當你、成了、愛
I will be your lover
那我就是你的戀人
I will be your lover
成為你的戀人

You、Be、Love
你、成了、愛
I will be your lover
那我就是你的戀人
Love you like no other
愛你愛的前所未見

 

If you were heaven I would gladly take my last breath
如果你就是天堂,那我將樂於嚥下我的最後一口氣
If you're the edge then I would gladly take the next step
如果你是那懸崖邊界,我也將樂於踏下那懸空的一步
Be the rain
你成了雨啊
Coming down
落在我身上
Be the flood
成了那大水災
Come on take me 'til I, take me 'til I drown
來啊,帶走我,帶走我直到溺斃其中為止
I need you now
我現在就需要你啊

 

You、Be、Love
當你、成了、愛
I will be your lover
那我就是你的戀人
I will be your lover
成為你的戀人

You、Be、Love
你、成了、愛
I will be your lover
那我就是你的戀人
Love you like no other
愛你愛的前所未見

 

You can be the poet
你可以當那詩人啊
I'll be the song
輕吟出我這悅耳的歌曲
You can be the sunlight
你可以當那陽光啊
I'll be the dawn
我就是你照射出的曙光
You can be my everything
你可以成為我所有的一切
I'll be your all
那我就是你的全世界啊——

arrow
arrow
    文章標籤
    Avicii 電子音樂 歌詞翻譯
    全站熱搜

    RS. RouShen 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()