close

喔!有在聽電音的應該都知道Avicii出新歌啦,目前釋出了五首,我也翻了其中兩首,扔上來跟大家分享看看。

嗯?為什麼不全翻?因為──我只想翻兩首啊(啥鬼

 

 

You said that we would always be
你曾說過我們會永遠在一起
Without you I feel lost at sea
沒有了你我像是迷失在大海
Through the darkness you'd hide with me
經歷了低潮與挫折,你會與我一同度過餘生
Like the wind we'd be wild and free
就像微風那般的隨心所欲

 

You said you'd follow me anywhere
你說過的,你會跟隨我到天涯海角
But your eyes tell me you won't be there
但你的眼神之中,卻告訴我你根本不在那裡啊

 

I've gotta learn how to love without you
我將會學習如何去愛,即使沒有了你
I've gotta carry my cross without you
我將獨自承擔我的挫折,不去依靠你
Stuck in a riddle and I'm just about to
卡在一道無解的謎團之中,但我已經正打算去
Figure it out without you
解決一切,不依靠你
And I'm done sitting home without you
而且我已經受夠了坐在空無一人的家中
Fuck I'm going out without you
他媽的我就是要走出去,就算沒有了你
I'm gonna tear this city down without you
我要去撕毀這城市少了你的一切
I'm goin' Bonnie and Clyde without you
我要像鴛鴦大盜那般成功,就算沒有了你

 

Now I'm running away my dear
現在我正努力的逃離這一切啊,親愛的
From myself and the truth I fear
逃離自己的內心以及害怕碰觸的事實
My heart is beating I can't see clear
我的心臟大力跳著,讓我看不清方向
How I'm wishing that you were here
天知道我多希望你仍然在我身旁

 

You said you'd follow me anywhere
你說過的,你會跟隨我到天涯海角
But your eyes tell me you won't be there
但你的眼神之中,卻告訴我你根本不在我的未來

 

I've gotta learn how to love without you
我將會學習如何去愛,即使沒有了你
I've gotta carry my cross without you
我將獨自承擔我的挫折,不去依靠你
Stuck in a riddle and I'm just about to
卡在一道無解的謎團之中,但我已經正打算去
Figure it out without you
解決一切,不依靠你
And I'm done sitting home without you
而且我已經受夠了坐在空無一人的家中
Fuck I'm going out without you
他媽的我就是要走出去,就算沒有了你
I'm gonna tear this city down without you
我要去撕毀這城市少了你的一切
I'm goin' Bonnie and Clyde without you
我要像鴛鴦大盜那般成功,就算沒有了你

 

arrow
arrow
    文章標籤
    電子音樂 Avicii 歌詞翻譯
    全站熱搜

    RS. RouShen 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()