For your love
I would take potions

 


 

等待許久,這首歌終於釋出了!(灑花

從上個月在Said the Sky的IG聽到時,就很期待了。雖然只是live的一小段而已,可是光這樣聽就覺得肯定又是一首好歌啊哈哈。

讓我們一起讚嘆Slander、讚嘆Said the Sky!(這不是什麼宗教

 

 

 

[Verse 1]
I remember when I saw you at the end of that night
還記得那時在夜晚的盡頭,我遇見了你的情景
I was lookin' for some trouble, you were lookin' alright
我絕望的想給自己找點麻煩,但你卻出現在我的眼前
Every time you said a word, I was starin' at your lips
每一次當你開口說話,我的視線就無法離開你的嘴唇
I don't think I've ever been so close to a love like this
我從來沒有想過我會有如此深愛一個人的時候

 

[Pre-Chorus]
I never met someone, met someone like you
我不曾遇過任何人、任何人、像你一樣
I never felt this way, felt this way, ooh
我也從來不曾體會、體會過這股悸動

 

[Chorus]
For your love
為了你的愛
I would take potions
我願意飲盡手中的毒藥
For your love
為了你的愛
I would cross oceans
我願意橫渡眼前的海洋
All the hurt
所有傷痕
And the pain
所有痛苦
You could take it all away
是你將它們從我的心底帶走
For your love
為了你的愛

I would take potions
我願意飲盡手中的毒藥

 

[Drop] X2
I would take potions
我願意飲盡手中的毒藥

 

[Verse 2]
Sippin' on a little somethin', I been sippin' too much
啜飲著手中的小酒杯,我已經喝得太過頭
I just poured myself a double and I'm thinkin' 'bout us
我用雙倍的酒精灌醉自己,但依舊掛念著我們之間
Every time I see your face, I think of what I lost
每一次當我看見你的臉,我就想著這是我所失去的愛情
How could all the little moments that we had be so far gone?
為什麼現在看來我們曾經有過的每個回憶,都是如此久遠

 

[Pre-Chorus]
I never met someone, met someone like you
我不曾遇過任何人、任何人、像你一樣
I never felt this way, felt this way, ooh
我也從來不曾體會、體會過這股悸動

 

[Chorus]
For your love
為了你的愛
I would take potions
我願意飲盡手中的毒藥
For your love
為了你的愛
I would cross oceans
我願意橫渡眼前的海洋
All the hurt
所有傷痕
And the pain
所有痛苦
You could take it all away
是你將它們從我的心底帶走
For your love
為了你的愛

I would take potions
我願意飲盡手中的毒藥

 

[Drop]
All the hurt
所有傷痕
And the pain
所有痛苦
You could take it all away
是你將它們從我的心底帶走
For your love, ooh
為了你的愛
I would take potions
我願意飲盡手中的毒藥

 


 

小後記:

Said the sky的歌真的每次聽了都會不自覺勾起心中的澎湃,雖然外在平靜但心思卻會沉入其中。最近一直都在等待一首我覺得合適的歌來當我的第一百篇文(電音這個分類)。原本其實另有選擇但它遲遲不釋出就算了,這首已經相當符合我的理想,當初會開始翻譯,Said the sky的歌就是一部分原因。
雖然說也沒什麼,但我原本真沒想過有天我會翻譯這麼多歌,還是留一些話來紀念一下。不想放在前面因為怕破壞歌曲的氣氛哈哈哈,在這裡我自己看就好,END

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 RS. RouShen 的頭像
    RS. RouShen

    Translator__for songs.

    RS. RouShen 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()