close


Yes I know it's hard to take it backwards from my mind
是的,我明白這感覺難以從我的內心深處驅逐
I need to get a ride, need to see some light come in
我需要有人載我一程,讓我看見有微弱的希望照耀進來

 


 

這個組合也太讚了,直接拿來翻譯下去

歌詞應該和它搭配的美劇有關(13 Reasons Why Season 2),有在看的就會明白吧(很不負責任

多聽幾次真的會越聽越好聽,果然是OneRepublic的魅力!

 

 

 

[Chorus: OneRepublic]
Can't I just turn back the clock?
能不能讓我將時間倒流一會?
Forgive my sins
原諒我犯下的錯
I just wanna roll my sleeves up
我只想好好的將袖子捲起
And start again
然後重頭來過
I know that I messed it up
我知道我搞砸了一切
Time and time again
一次又一次
I just wanna roll my sleeves up
但我只想埋頭將袖子挽起
And start again
然後重頭來過

 

[Verse 1: OneRepublic]
I was switchin' up the lanes
我曾經,嘗試著切換跑道
Steppin' out the frame I'm in
踏出這限制自我的框架
I was pulling on the reins
我曾經,緊緊拉著韁繩不放
Sick of all the same happenin'
厭惡同樣的事情重蹈覆轍
I swear I was looking for disaster
我發誓我一直,都在追尋災厄
Mixed with a bottle of gin
和一瓶杜松子酒混合下肚
And just because I come home after
只因為我說得晚點回家
Doesn't mean you'll take me in
不代表你就願意讓我進去

 

[Pre-Chorus: OneRepublic]
You see my world is spinning like there's nothing to know
你看見我的世界正在旋轉,像是已經毫無意義
You see my world is feeling like it just might explode
你看見我的世界,那感覺就像是即將爆炸
And yes I know it's hard to take it backwards from my mind
然而是的,我明白這感覺難以從我的內心深處驅逐
I need to get a ride, need to see some light come in
我需要有人載我一程,讓我看見有微弱的希望照耀進來

 

[Chorus: OneRepublic]
Can't I just turn back the clock?
能不能讓我將時間倒流一會
Forgive my sins
原諒我犯下的錯
I just wanna roll my sleeves up
我只想好好的將袖子捲起
And start again
然後重頭來過
I know that I messed it up
我知道我搞砸了一切
Time and time again
一次又一次
I just wanna roll my sleeves up
但我只想埋頭將袖子挽起
And start again
然後重頭來過

 

[Verse 2: Logic]
Feelin' like maybe I'm unappreciated
感覺像是我已經不受到你的重視
Like my presence in your life has been alleviated
像是我在你生命裡
的存在已經得到了紓解
I feel like everything I've done before is different now
像是所有我曾作過的事情如今都已不同
But I can see clearer than ever from a distance now
但距離更遠我卻反而看得更加清楚
Every day I do it, I been goin' through it
每一天我都這麼做,我一直在嘗試越過它
But you never knew it 'cause I never showed you
但你從來不曾明白,因為我也不會展現予你
You gave me the world, so I feel I owed you
你曾給過我整個世界,所以我好像欠著你人情
I been lookin' through the mirror and that's the old you
我一直都在看著鏡子,發現原來裡面的人就是從前的你

Imma get it right now, don't know how
我現在終於明白,不曉得原因
But I promise that we're gonna make it somehow
但我承諾終有一天我們將會達成目標
I'm all in, it's from the heart again
我全心全意,打從心底的想要再來一次
Open up your mind and maybe we could start again
希望你也打開你的心,讓我們能夠重頭來過

 

[Chorus: OneRepublic]
Can't I just turn back the clock?
能不能讓我將時間倒流一會
Forgive my sins
原諒我犯下的錯
I just wanna roll my sleeves up
我只想好好的將袖子捲起
And start again
然後重頭來過
I know that I messed it up
我知道我搞砸了一切
Time and time again
一次又一次
I just wanna roll my sleeves up
但我只想埋頭將袖子挽起
And start again
然後重頭來過

 

[Refrain: OneRepublic]
Oh-oh-ohhh, oh-oh-oh
Oh-oh-ohhh, oh-oh-oh

 

[Outro: OneRepublic]
And yes I know it's hard to take it backwards from my mind
是的,我明白這感覺難以從我的內心深處驅逐
I need to get a ride, need to see some light come in
我需要有人載我一程,讓我看見有微弱的希望照耀進來
Can't I just turn back the clock?
能不能讓我將時間倒流一會
Forgive my sins
原諒我犯下的錯
I just wanna roll my sleeves up
我只想好好的將袖子捲起
And start again
然後重頭來過

 

arrow
arrow
    文章標籤
    OneRepublic Logic 歌詞翻譯
    全站熱搜

    RS. RouShen 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()