close

 

These are the days we won't regret
這些美好時光,我們活的永不後悔
These are the days we won't forget
這些美好時光,我們活的永遠難忘

 


 

我也不曉得該說什麼,有句話說得叫做英才早逝

或許就是這種感覺吧

avicii.jpg

 

我記得我剛接觸電音是在高中的時候,Avicii和Nicky Romero合作的那首I Could Be The One循環了很久,MV也拍得很有趣,讓我印象很深

後來又聽見了X You,這首我覺得真的是經典,是他和一般民眾一起做出的歌曲。那時候花了一個月,總共4,199人參加,來自140個國家,共收到12,941個tracks,最後從裡面挑出適合的作品加進去,然後就完成了

我覺得真的超猛的,而且很很很好聽,好聽到感動的那種,一直到現在都很感動,尤其是每當想到背後究竟是多少人的心血時。

很難說不感到遺憾,可是還是想發一篇文,紀念我喜歡過的這一位DJ。

 

 

[Verse 1: Robbie Williams]
Under the tree where the grass don't grow
樹蔭之下,記得那處寸草不生的土地
We made a promise to never get old
我們一起立下了誓言永恆的承諾
You had a chance and you took it on me
你曾有過一次機會,你選擇託付於我
And I made a promise that I couldn't keep
但我立下的卻是自己也無法達成的承諾

 

[Pre-Chorus: Robbie Williams]
Heartache, heartbreaks all over town
心痛、心碎了,無論何處
But something flipped like a switch when you came around
但突然情況卻有了一點不同,當你到來時
And I'm in pieces, pick me up and put me together
我陷入徬徨,請你拉我一把,幫助我回歸完好
(Oh whoa oh)

 

[Chorus 1: Robbie Williams]
These are the days we've been waiting for
這些時刻,正是我們都等待已久的啊
On days like these who could ask for more
只有在像這樣的日子裡,我們才能追求更多
Keep them coming 'cause we're not done yet
讓這些時光繼續下去,因為我們還沒有享受足夠
These are the days we won't regret
這些美好時光,我們活的永不後悔
These are the days we won't forget
這些美好時光,我們活的永遠難忘

These are the days we've been waiting for
這些時刻,正是我們都等待已久的啊
Rattle the cage and slam that door
鎖上封閉的籠子並關上保守的門吧
And the world is calling us but not just yet
轉頭聽見這世界正在呼喚我們,但還遠遠不夠
These are the days we won't regret
這些美好時光,我們活的永不後悔
These are the days we won't forget
這些美好時光,我們活的永遠難忘

 

[Verse 2: Robbie Williams]
Out on the midnight the wild ones howl
在午夜時分,傾聽自然狂野的嚎叫
The last of the lost boys have thrown in the towel
就連最後一名失意的男孩也屈服認輸了
We used to believe we were stars aligned
我們曾經以為我們就像天上成行的星星
You made a wish and I fell out of
你許下願望而我便在夜空滑了一跤

 

[Pre-Chorus: Robbie Williams]
Time flew, cut through all over town
時光飛快,遍及了整個城鎮
You made me bleed when I look up and you're not around
你讓我心痛,當我轉身尋找,你卻不在身邊
But I'm in pieces, pick me up and put me together
我陷入徬徨,扶我一把,讓我再回歸完好吧
(Oh whoa oh)

 

[Chorus 2: Robbie Williams]
These are the days we've been waiting for
這些時刻,正是我們都等待已久的啊
Neither of us knows what's in store
沒有人會知道未來還擁有什麼寶物
You just roll your window down and place your bets
你只需要拉下車窗,然後繫好你的皮帶
These are the days we won't regret
這就是我們永遠都不會後悔的美好時光
These are the days we'll never forget
這就是我們永遠都不會忘記的美好時光

And these are the days (these are the days)
這就是我們嚮往已久的生活
And these are the days (these are the days)
這就是我們嚮往已久的生活

 


 

Avicii - X You (Original mix) (FULL SONG) 有興趣的可以聽看看

 

然後,我相信

傳說會永遠留在人們心中的。

 

arrow
arrow

    RS. RouShen 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()